De stad verkennen en de zee op - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kyra Maessen - WaarBenJij.nu De stad verkennen en de zee op - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kyra Maessen - WaarBenJij.nu

De stad verkennen en de zee op

Blijf op de hoogte en volg Kyra

26 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag heb ik ’s ochtends met Youp geskyped, hij was bij een lanparty, en heb ik nog een paar andere dingen geregeld die ik moest doen om alles geregeld te hebben. Daarna ben ik naar de supermarkt gegaan om ontbijt en al een kleine lunch te kopen. Ik ben bij het water gaan zitten om het op te eten, in elk geval het ontbijt dan. En ben daarna nog een stukje gaan lopen langs het water. Er is een heel groot stuk voor de veerboten. Ze hebben daar vier pieren voor <3. Jammer genoeg geen tijd om daarmee te gaan, misschien kan dat later nog. Ik ben nog naar het Marine Museum geweest waar je met een zeilboot het water op kon. Dat heb ik gedaan, het was heel leuk om te doen. De stad van de andere kant bekijken, en onder een brug door die twee delen van Auckland met elkaar verbindt. Jammer genoeg konden de zeilen van de boot niet omhoog, volgens mij door het weer. Op het einde van de tocht zijn we nog langs een Frans oorlogsschip gevaren dat in Auckland aangelegd heeft. Nadat we terug aan wal waren met de boot heb ik nog even in het museum zelf rondgelopen. Het was interessant om te zien, de eerste boten die gemaakt werden en hoe ze door de tijd heen verandert zijn. Ook een stukje over bio-security waar ze in Nieuw-Zeeland al sinds ongeveer 1860 mee bezig zijn om verspreiding van ziekten te voorkomen. Er stonden verder ook boten zoals de Titanic, niet zo groot maar wel hetzelfde idee. Ik heb mijn mobile wifi aparaatje laten instellen door iemand bij de winkel waar ik mijn simkaart van heb dus nu kan ik vrijwel overal op internet wat wel heel fijn is om dingen op te zoeken en om een beetje te skypen met jullie allemaal thuis . Ik heb vanavond nog met mama geskyped via het internet van het hostel dat ik gisteren heb gekocht, dat is nu helaas verlopen. Daarna heb ik iets gegeten bij MCDonalds, oeps hihi. En nu is het tijd voor een dutje! Welterusten allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Kyra

Actief sinds 25 Aug. 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3371

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 28 Februari 2017

Kyra goes New Zealand

Landen bezocht: