Eerste keer plukken - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Kyra Maessen - WaarBenJij.nu Eerste keer plukken - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Kyra Maessen - WaarBenJij.nu

Eerste keer plukken

Door: Kyra

Blijf op de hoogte en volg Kyra

31 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal, gisteren heb ik voor de eerste keer alleen in mijn huisje gekookt en geslapen. Het was heel apart om zo alles alleen te doen. Maar op zich vind ik het niet heel erg. Ik heb lekker spaghetti carbonara gegeten, dat zal ik wel vaker gaan maken. Is lekker makkelijk. Overdag is het heel mooi weer geweest en ook lekker warm. Alleen een beetje jammer dat het ’s nachts nog heel koud is maarja het is ook nog winter, morgen begint de lente :D.

Vandaag heb ik echt met de rest mee mogen doen in het bedrijf en eigenlijk zo ongeveer alles mogen doen wat de rest ook doet. Dus heeft Harald me vanochtend laten zien hoe ze de gerbera’s plukken en waar ze op letten en heb ik samen met hem een paar rijen geplukt. Daarna heb ik een paar rijen zelf gedaan en was het plukken alweer klaar voor vandaag. Het tweede dat gedaan moet worden is het bundelen van de gerbera’s. Dan worden ze met elastieken met vijf van ongeveer dezelfde lengte bij elkaar gebundeld. En daarna als het kan weer vijf bundels bij elkaar. Toen zijn we begonnen met boxen van de gerbera’s. Dat wil zeggen dat we ze in dozen leggen voor transport zodat ze door Harald of Connie weggebracht kunnen worden naar de bloemisten en koeriers. Andere dingen die ik nog heb gedaan is de kokosvezel waarin geplant wordt klaargemaakt, dozen in elkaar gezet en nog zo een paar dingen. Om 15.30 uur zijn we klaar met werken en gaat meestal iedereen naar huis.

Oja! Gisteren merkte ik dat er geen warm water was in de Cottage . Ik heb het vandaag tegen Connie gezegd en ze heeft de aan/uit knop van de boiler, die wel op aan stond, maar eens omgezet. Het zou namelijk zonde zijn als de loodgieter komt en dan alleen een schakelaar hoeft om te zetten. Dus dat moet ik maar even in de gaten houden. Ik hoop dat hij het wel gewoon doet nu, maar het zal even duren voordat ik dat kan proberen.

Ps.: ik ga nu niet meer elke dag een stukje erop zetten maar 1 of 2x per week denk ik. Ik heb geen wifi in de Cottage dus ik zit nu even in de kantine om wat dingen te regelen en dit te schrijven. Tot snel!!

  • 31 Augustus 2016 - 19:18

    Elly:

    HEY KANJER WAT IS DIT LEUK,
    IK ZIE HET ZO VOOR ME .vOORAL DIE BLOEMEN, MEISJE WAT BEN JE EEN BOFKONT!
    WIJ HEBBEN HIER NOG EEN HITTEGOLFJE LEKKER!
    MAAR HET IS TOCH AL SEPTEMBER!! !Dus !
    LIEVE MEID I K GA JE GROETEN EN EEN DIKKE KUS VAN ONS.
    OMA .

  • 31 Augustus 2016 - 20:19

    Bert Janssen:

    Hoi Kyra
    IK vind het tof dat je het zo goed bevalt.
    Ik wens je nu al een hele moie priod toe die je nog tegenmoed komt.
    Gr. je peetoom Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Kyra

Actief sinds 25 Aug. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3384

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 28 Februari 2017

Kyra goes New Zealand

Landen bezocht: